CARA UNTUK KEKAL BERTENAGA WALAUPUN MENYUSU DAN BERPUASA

Assalamualaikum.

Tadi tengah syok buat kerja masuk whatsapp dari kawan. Dia anta gambar remind lagi 100 hari nak masuk bulan Ramadhan.... Arghhhhh....  Banyak lagi puasa yang belom diganti uhuhu....Memang tak boleh nak berlengah lagi dah. Esok dah kena start ganti puasa.

Memang mencabar jugak la berpuasa dalam keadaan menyusukan baby.  Tapi bila fikirkan balik sampai bila saya nak bertangguh kan? Menyusukan anak In Sha Allah 2 tahun.  Jenuh lah kalau postpone lagi ganti puasa.  Mau berbulan-bulan kan.

SUMBER KEKUATAN SAYA : VITAMIN  SHAKLEE


Nasib baik lah ada vitamin Shaklee.  Kedua-dua vitamin ni wajib saya amik kalau nak mengekalkan tenaga saya secara berterusan walaupun berpuasa dan mengepam susu setiap hari.

B-COMPLEX




Bila badan rasa lemah longlai, tak bertenaga cepat2 saya cari cik B Complex ni. Selalunya saya akan makan 2 biji selepas heavy breakfast. Memang bertenaga ja lepas tu. Tapi disebabkan berpuasa B Complex ni saya amik sebaik sahaja berbuka puasa.  Wajib amik setiap hari.
.
Yang bagus tentang B Complex ni dia punya tugas banyak tau. Bila makan benda manis dia tolong kontrol kadar serapan gula dalam darah kita. Tapi jangan la terover manis sesangat plak tau hahaha... Cian dia.
.
Bila kita makan then consume B Complex makanan tersebut cik B ni tolong tukarkan kepada tenaga. Sebab itu rasa macan boost energy tau hihihi....
.
Lagi... B Complex ni untuk kecantikan jugak tau. Dia bantu kita kontrol stress, relaks dan tenang. So automatically hormon stabil dan kesihatan pun ok. Seri pun naik ke wajah. Gitu 😉😉😉😉.
.
So korang kalau rasa macam selalu lomah badan amik la B Cimplex ni. Ala... 1 botol baru RM53.75 saja tau. Takde gst tau.

OSTEMATRIX




Ostematrix memang sangat membantu saya kehidupan seharian saya. Memang peneman setia saya dari mengandung, bersalin dan menyusukan baby. Memang sentiasa makan sebab sangat membantu badan lebih segar, takde lenguh2 dan takde sembelit.
.
Sebagai wanita yang berumur 30an keperluan kalsium semakin bertambah sedangkan badan dah tak mampu hasilkan kalsium sendiri.

Yang ni saya kekalkan amik 4 biji sebelum tidur supaya saya mudah bangun untuk bersahur dan takde lah lemah badan untuk buat apa saja aktiviti di siang hari.

So buat ibu-ibu menyusu yang nak menggantikan puasa highly recomended amik kedua-dua vitamin ni supaya korang tetap bertenaga sepanjang hari.


Jom join saya marathon ganti puasa esok hihihi....  Kalau nak order vitamin boleh ja roger nombor saya ni 017.4997159. Ops lupa jangan taktau bulan ni ada promosi Ostematrix tau. Nak murah kena cepat-cepat grab bulan ni tau hihihi.... Ok korang Wassalam.

No comments:

Post a Comment